Tant Gräddelin

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av tantgraddelin - 27 januari 2011 22:45

Jag har en "hang-up" på att samla på recept. Det spelar liksom ingen roll hur många kokböcker, mattidningar och utskrivna recept jag har...jag måste liksom ändå samla på mig fler. Det är något med recepten som gör mig glad. Jag kan sitta och drömma mig bort i timmar i mina receptsamlingar. Allra helst på kvällen när jag gått och lagt mig. Då kryper jag ner under täcket med några kakböcker och planera middagar och bakverk. Dessvärre brukar dessa sena "recept-orgier" sluta med att jag blir hysteriskt hungrig och måste rusa ut i köket och slita tag i något ätbart.


Hittade denna söta korg, som är helt tillverkad i återanvända tidningar, på Indiska för 39 kr och tyckte att det var en trevlig förvaring för alla mina laminerade smårecept.  


  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards