Tant Gräddelin

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av tantgraddelin - 11 mars 2011 17:28

Om några år ska jag ha ett hus på landet. Ett litet torp - rött med vita knutar. I trädgården ska jag odla mina egna grönsaker, frukter och bär. Jag ska ha en liten veranda där man kan dricka sitt förmiddagskaffe och njuta av den nybakade hallonkakan. Jag ska ha en uteplats där man kan sitta långt in på småtimmarna, umgås, grilla och dricka vin. Jag ska ha rutiga, egensydda gardiner och vilda blommor i en vas på köksbordet. Jag ska ha mina egentillverkade lapptäcken som överkast och virkade kantband i porslinsskåpen. När vi får besök kommer jag stå på verandan i mitt rutiga förkläde och välkomna våra gäster med ett stort fat nybakade kanelbullar. 


Japp, så kommer det att bli!


  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards